Blog banner kleuren

Groeien in omzet, hoe pak je dit aan?

groeieninomzethoepakjeditaan

Het geldt voor zoveel zaken; je kunt meerdere routes nemen om op de juiste plek uit te komen. Je moet natuurlijk wel het vertrekpunt en de gewenste bestemming helder hebben. Deze twee ingrediënten zijn altijd van essentieel belang. Of je nu daadwerkelijk naar Parijs gaat of dat je jouw bedrijf wilt laten groeien, dat maakt voor het maken van een routeplan geen verschil.

De meeste ICT-bedrijven zijn aan het einde van het jaar vaak erg druk en hebben veel werkzaamheden die afgerond moeten worden. Budgetten van klanten mogen vaak nog voor 1 januari op, het is namelijk gunstiger om de factuur nog even in dit jaar te boeken. Het kan zijn dat jouw klanten het even iets rustiger hebben en de tijd nemen om weer eens naar de eigen ICT te kijken.

Veel ICT-bedrijven hebben zelf al een redelijk beeld waar ze qua omzet voor 2018 gaan eindigen, maar ook waar ze naar toe willen in 2019. Een aantal hebben zelfs het pad voor 2019 al uitgestippeld. Heb jij dit nou nog niet gedaan, dan heb je vast wat aan de volgende praktische tips.

Tips!

  • Breng al je processen goed in kaart en zorg dat ze op orde zijn.
  • Zorg dat jouw uitvoerende medewerkers klaar zijn voor groei.
  • Welke producten lever je nu die je ook als dienst kan aanbieden?
  • Denk in kleine bedragen en daarna pas in grote aantallen.
  • Zorg dat je je propositie altijd kort en bondig paraat hebt!
  • Zoek klanten die bij jouw model passen.
  • Sales, sales, sales en jawel: nog meer sales!
  • Heb ik al sales gemeld?

Hoe simpel en logisch dat laatste punt ook klinkt, er zijn veel ICT-bedrijven die roepen: “Wij hoeven niet aan sales te doen, de klanten vliegen naar ons toe!” Dat is natuurlijk prachtig, maar iedereen begrijpt dat als je daar goede sales aan toevoegt, je groei absoluut toeneemt! Hoe meer groei, hoe hoger de omzet.Breng al je processen goed in kaart en zorg dat ze op orde zijn.

Zorg dat jouw uitvoerende medewerkers klaar zijn voor groei.

Welke producten lever je nu die je ook als dienst kan aanbieden?

Denk in kleine bedragen en daarna pas in grote aantallen.

Zorg dat je je propositie altijd kort en bondig paraat hebt!

Zoek klanten die bij jouw model passen.

Sales, sales, sales en jawel: nog meer sales!

Heb ik al sales gemeld?

Wil je daarover eens samen sparren? Neem dan zeker contact op!

Aanmelden voor onze nieuwsbrief? Natuurlijk!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.